Følg med i seneste nyt fra
Microsoft Dynamics branchen

Nyheder

Tilmelding til ProNews

Hold dig opdateret omkring vores løsninger, opdateringer, generelle udmeldinger og andre nyheder fra ProFacto teamet

Kom i gang med Microsoft Dynamics ERP!

Dato: 16.05.2022

ERP står for Enterprise Ressource Planning, og er et effektivt økonomisystem til planlægning og administration af din virksomheds ressourcer og aktiviteter.

Microsoft Dynamics 365 Business Central er en videreudvikling af ERP-platformene Navision og NAV – et anerkendt dansk økonomisystem, som hjælper små og mellemstore virksomheder verden over med at styre deres regnskaber.

Programmet minder om Microsoft Windows og Microsoft Office, som du kender i forvejen og er derfor nemt at lære og enkelt at bruge.

Hvis du kun har brug for en simpel løsning nu, starter vi med det du har brug for, og kan udvide løsningen efterhånden som din virksomheds behov stiger – i det tempo, som passer dig.

Vi står klar til at hjælpe dig, hele vejen til succes!

Læs mere om Microsoft ERP-løsningerne her

ProFacto bliver en del af AddPro Danmark

Dato: 12.05.2022

Det er med stor glæde vi kan meddele, at ProFacto bliver en del af AddPro Danmark

Vi har gennem en periode tænkt meget på, om vi skulle blive en del af noget større, og da vi igennem flere år har haft et udmærket samarbejde og godt forhold til AddPro Danmark, har vi valgt at indgå et professionelt samarbejde. Begge virksomheder har masser at byde ind med, så vi glæder os rigtig meget til samarbejdet.

Fremadrettet får vores kunder adgang til en komplet IT-leverandør, da vi udvider vores forretningsområder med:

  • ERP (Microsoft Dynamics 365 Business Central & Uniconta)
  • Cloud & Infrastructure Solutions
  • Cyber Security
  • Support 24/7
  • Hardware

ProFacto er et stærkt team af konsulenter, udviklere og eksperter, og i den nye organisation bliver vi mere end 50 dedikerede ERP-medarbejdere. Med flere faglige ERP-kompetencer kan vi udnytte kapaciteten endnu bedre, og sætte de helt rigtige ressourcer på de enkelte opgaver.

Det betyder, at vi kan levere et endnu bedre produkt – til fordel for vores kunder.

Vi vil fortsætte på samme lokation i Måløv og med samme kompetente bemanding, og vil gøre brug af de synergier, som følger med i den nye organisation.

Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere information, er du meget velkommen til at tage fat Thomas Stryhn via email tgs@profacto.dk, eller giv os et kald på 3131 0700.

Vi ser frem til et fortsat godt samarbejde med vores kunder og samarbejdspartnere, og glæder os til en spændende ny tid.

Du kan læse hele pressemeddelelsen her

Er du klar til det digitale bogholderi?

Dato: 09.05.2022

Fremover kan det være slut med at benytte fysiske fakturadokumenter og krøllede kvitteringer som dokumentation i bogholderiet. Formålet med en modernisering af bogføringsloven er at digitalisere bogholderiet, og det kan få store konsekvenser, hvis din virksomhed ikke overholder de nye kommende lovkrav.

Har din virksomhed de rette værktøjer?

Hos ProFacto A/S har vi et indgående kendskab til digitalisering af bogholderiet, og de mange forhold der skal tages højde for.

Du er altid velkommen til at booke et uforpligtende møde med Tom Sørensen, til en snak omkring jeres konkrete situation – uanset hvor i processen du er.

Du bliver klædt godt på med løsninger fra Continia Software, som imødekommer kravene, hvis den nye bogføringslov træder i kraft.

Læs mere om digitale krav til din bogføring her

Vidste du, at du kan sende emails til kollegaer uden for Business Central med individuel tilpasset emnefelt?

Dato: 06.05.2022

ProFacto har lavet en ny feature, som giver dig mulighed for selv at styre ”Subject” i mailen, når du udsender emails fra Business Central.

For at oprette teksten til emnefeltet kan du benytte indhold fra 2 typer felter:

  1. Configuration Fields (dokumenttype)
  2. Global Configuration Fields (virksomhedsinformation)

Med en relevant overskrift i emnefeltet får modtageren hurtigt indblik i, hvad mailen handler om. Det er både brugervenligt, effektivt og superpraktisk, når du har brug for at finde tilbage til aktuel e-mail.

Derudover er der mulighed for at indsætte Cc og Bcc-modtagere, når du konfigurerer emailen.

På den måde kan du sende en email til en postkasse, du har delt med medarbejdere, der ikke har adgang til Business Central.

Har du spørgsmål til Email Configurations, så tag endelig fat i Peter Kretzmann – han sidder klar til at hjælpe dig!

Har du spørgsmål – så skriv til os her

9 tips til effektivisering af processerne i
Microsoft Dynamics 365 Business Central og NAV

Dato: 04.05.2022

Hos ProFacto oplever vi en stigende interesse for at arbejde smartere i økonomifunktionen.

Her er 9 vigtige værktøjer specielt udviklet til dig, der prioriterer effektivitet og præcision – måske du kan gennemskue, hvilke dyr der har respektive egenskaber?:

  1. Four-Eyes Approval: Godkendelsessystem til beskyttelse mod fejl og bedrag
  2. Global Master: Synkronisering af stamdata mellem regnskaber
  3. Advanced Data Management: Fleksibel rettighedsstyring på feltniveau, der forhindrer fejl
  4. Item Status: Fuld kontrol over varer på procesniveau
  5. Material Shortage Calculation: Overblik over om komponenterne er til rådighed
  6. Extended Manufacturing Registration: Efterregistrering af omkostninger på produktionsordrer
  7. Action List: Større leveringssikkerhed og overblik over forsyningskæden
  8. Advanced Intercompany: Dokumenthåndtering mellem regnskaber
  9. Webshop Integration: Automatisk indlæsning af websalg i regnskabssystemet

Alle løsningerne til Business Central og NAV er udviklet med henblik på at undgå fejl samt for at gøre din hverdag mere effektiv ved automatisering af manuelle processer.

Løsningerne er specielt udviklet til produktion, handel og medicinalvirksomheder samt webshops, og tilgodeser de fleste funktioner i organisationen.

Hvis du er interesseret i at høre mere, er du velkommen til at kontakte Thomas Stryhn på tgs@profacto.dk eller ring til os på 3131 0700 – vi sidder klar til at hjælpe dig!

Du er også velkommen til at hente vores komplette produktblad her:

Download komplet produktblad

Skal 2022 være året, hvor du slipper for kedelige arbejdsgange?

Dato: 10.01.2021

Hvert år starter de fleste mennesker med at lave et nytårsforsæt!

For produktion, handel, medicinalvirksomheder og webshops kunne det være et ønske om at arbejde lidt smartere…

Hos ProFacto A/S har du gode muligheder for at lykkes med dit nytårsforsæt, for udover mange års erfaring med integration til Microsoft Dynamics 365 Business Central og NAV har vi udviklet effektive løsninger til automatisering af processer inden for produktionsstyring, logistikstyring, varesporing, systemintegration og master data management.

Kontakt os for en uforpligtende snak, hvis du har brug for sparring eller hjælp til, hvordan du kan gøre din hverdag mere effektiv ved at automatisere manuelle arbejdsgange.

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med øget effektivitet og automatisering af manuelle processer her:

Kontakt os for en uforpligtende snak

Har du styr på, hvordan du genererer den nye fil i dit erp-system?

Dato: 26.11.2021

Nyhed_Intrastat 2022

Ny EU-lovgivning betyder ændringer i Intrastat. Virksomheder skal fra januar 2022 indrapportere to nye oplysninger pr. varelinje:

  • Varemodtagerens momsnummer
  • Varens oprindelsesland

Det betyder at, når din virksomhed indberetter oplysninger til Intrastat via upload-fil på IDEP.web, skal det nuværende filformat ændres, og så den samtidig indeholder de to nye variable.

Dette stiller nye krav til den indbyggede løsning i NAV, da det gamle format ikke længere understøttes. Vi anbefaler at du indberetter i det nye SDF-format, så du kan trække data ud og danne en fil som du plejer.

Du kan allerede nu indrapportere de to nye felter i det nye fil-format:
ProFacto har udarbejdet en løsning i Dynamics NAV med en funktionalitet til at danne filen i det nye format, og som indeholder de nye oplysninger, som Danmarks Statistik kræver.

Skal vi hjælpe dig med at blive klar inden den 1. januar 2022, så ring til os på 3131 0700 eller skriv til Jan Boyejbo@profacto.dk for at høre mere.

Vil du vide mere om de nye krav til Intrastat indberetninger, kan du hente flere oplysninger her:

Link til Danmarks Statistik

Bemærk: Tærskelværdierne for pligt til at indberette til Intrastat fra 2022 gælder for virksomheder med en årlig Intrastat Eksport på kr. 10 mio. og derover samt Intrastat Import på kr. 13 mio. og derover.

Nye versioner af alle Continia-løsninger til Business Central on-premises

Dato: 08.09.2021

Continia Release 2021 R2

Nye hovedversioner af alle Continia-løsninger til Business Central on-premises og de fob-baserede versioner er nu klar. Nye versioner af vores apps til Business Central Online frigives i løbet af oktober.

Få en detaljeret oversigt over opdateringerne ved at følge dette link:

Udforsk de nye releases

Velkommen ombord til Mette Birkholm og Steen Glud

Dato: 19.05.2021

Nye medarbejdere Steen og Mette

Vi fortsætter med at styrke vores udviklingsteam – og denne gang byder vi velkommen til Mette Birkholm og Steen Glud, som begge er super kompetente med solid erfaring inden for systemudvikling af Microsoft Dynamics 365 Business Central og NAV.

Mette’s fokus er at levere løsninger, der er nemme at anvende i dagligdagen. Det er vigtigt for hende at formidle IT, så brugerne føler sig trygge ved systemet.

Steen er drevet af at løse komplekse opgaver, når det gælder analyse, design og udvikling inden for finansielle løsninger, specielt omkring finans, debet, kredit, køb, salg og anlæg.

Hjælp os med at byde Mette og Steen velkommen i vores udviklingsteam, som sætter en ære i at gøre en forskel for vores kunder!

Lær Mette og Steen at kende her

Vi har styrket sikkerheden i Four-Eyes Approval yderligere!

Dato: 28.04.2021

Nyhed_Four-Eyes Approval

I bruger-interfacet er produktet udvidet med mulighed for at rettighedsstyre præcist, hvem der må godkende ændringer i centrale stamdatatabeller.

Det gør du ved at oprette profiler med tilladelse til at godkende/afvise inden for hvert område af Four-Eyes Approval. Brugere der skal have mulighed for at godkende/afvise bliver tilknyttet denne profil.

Læs mere om, hvordan du beskytter med fejl og bedrag HER

ProFacto har fået AAA vurdering – kreditværdighed på højeste niveau!

Dato: 26.02.2021

Vi er super stolte over at være en kreditværdig virksomhed i klasse AAA. Vi har netop modtaget denne anerkendte vurdering, som kun cirka 2% af alle danske virksomheder opnår.

ProFacto er en stabil virksomhed med et solidt økonomisk grundlag, som vores kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere kan stole på. Det er din sikkerhed for, at vi er en troværdig samarbejdspartner, som også er her i morgen. Vi vidste det jo godt selv, men nu har vi et tydeligt bevis på, at vi driver en økonomisk sund forretning og at det er trygt og sikkert at handle med os. Vores mission er at gøre din hverdag lettere med effektive tillægsløsninger til Microsoft Dynamics 365 Business Central og Dynamics NAV.

Du kan regne med os!

Læs om vores 9 effektive løsninger til D365BC og NAV

Sådan får LivingSport deres websalg indlæst i regnskabssystemet

Dato: 05.01.2021

Hør Pernille Ravn fra LivingSport fortælle om, hvordan webshopintegration har lettet deres arbejde og været en succesoplevelse for dem.

Med integration mellem webshop og ERP-systemet skal LivingSport kun holde styr på priser og varelager ét sted – uden manuelle processer. Magento2 er svaret på den fleksible løsning – automatisk og effektivt!

Se videoen og hør Pernille fortælle historien

Effektiv webintegration med SmartWeb

Dato: 09.12.2020

Hør Tom Brandis fortælle, hvordan ProFacto fik Domaine Brandis ud af suppedasen…

Hos ProFacto er vi super stolte over at have hjulpet Domaine Brandis med integration fra webshop og økonomisystem, så de opnår en effektiv dagligdag med mindst mulig vedligeholdelse og størst muligt udbytte.

Hvis du har brug for hjælp til en mere effektiv hverdag, så er det bare at tage fat i os på tlf. 3131 0700.

Se videoen og hør Tom fortælle historien

ProFacto i nye klæder!

Dato: 06.11.2020

ProFacto ny hjemmeside

Vi er rigtig glade og stolte af at kunne byde dig velkommen til vores nye hjemmeside, som gik i luften i sidste uge

Den har fået en ordentlig overhaling, og er blevet løftet i funktionalitet og design, så det nu er nemmere at finde informationer om hvem vi er, hvad vi tilbyder og hvordan vi kan hjælpe dig. Det er en hel en ny platform, der gør det nemmere for os at opdatere med nyheder fra Microsoft Dynamics branchen, produktnyheder samt tips & tricks… Rejsen er kun lige startet, så bare vent – der kommer flere lækkerier…

Vi håber, du vil gå på opdagelse på sitet, og at du kan lide, hvad du ser!

Vil du vide mere.. vi er altid klar til at hjælpe!

Et styrket team

Dato: 07.10.2020

Nyhed_Velkommen Lise Andersen

Vi byder Lise Groth Andersen velkommen om bord som senior udviklingskonsulent hos ProFacto

Lise kommer fra en stilling som NAV Architect/Developer hos Oticon og har blandt andet også en fortid hos KMD. Hun er uddannet cand. polyt. og har 25 års erfaring med udviklingsopgaver i Microsoft Dynamics NAV. Lise har styrke i både tilretning af NAV standard moduler, udvikling af nye moduler/områder og inden for systemintegration.

Få hele historien om Lise her

Licensopdatering udskudt

Dato: 07.09.2020

Microsoft Dynamics ERP

Opgraderingsmulighed til Microsoft Dynamics 365 Business Central er udskudt – ny deadline er inden den 1. oktober 2021!

Er du klar til opgradering til Dynamics 365 Business Central? Microsoft stopper med at supportere gamle versioner af Dynamics NAV. Men den gode nyhed er, at muligheden for at opgradere til Business Central 14 er udskudt til den 30. september 2021.

Dynamics 365 Business Central version 14 er den sidste version af Business Central, som tilbyder både en windows-klient og en web-klient. Fremadrettet bliver det en web-klient, der tilgås via en browser. Et skifte til de nyeste cloud-løsninger er et teknologi-skifte og udskydelsen af konverteringsfristen forbedrer kundernes mulighed for at forberede denne transition.

Hvis du ikke er klar til skyen endnu, kan du opgradere dit nuværende licensprogram fra Dynamics NAV til Business Central On-Premise inden den 1. oktober 2021. På den måde har du samme funktioner som nu, og samtidig forberedt på den nyeste version af Business Central – i det tempo, som passer dig.

Vi kan hjælpe dig!

Kontakt os, hvis du har brug for rådgivning

Få besked, når der er nyt fra ProFacto

Tilmeld dig nyhedsbrevet om relevante faglige emner for dig og din virksomhed