Synkronisering af stamdata mellem regnskaber

Global Master

Book en online demo

Sikkerhed for at hele organisationen har samme kontoplan og dimensioner

Global Master bruges, når en virksomhed har flere regnskaber, og man har behov for at dele stamdata på tværs af organisationen. Således kan du nemt styre og synkronisere data mellem jeres regnskaber – også selvom de ligger i forskellige databaser. Det sikrer konsistens af data og forhindrer fejl!

For at sikre, at hele organisationen eksempelvis har fælles kontoplan og dimensioner, bliver Masterregnskabet sat op fra centralt hold og automatisk sendt til de andre regnskaber.

Konsistens på tværs af regnskaber

Når jeres virksomheds stamdata skal deles med for eksempel datterselskaber eller andre afdelinger, kan det være en udfordring at styre data på tværs. Men med Global Master bliver dette nemt. I kan automatisk dele data, så alle har den samme kontoplan, de samme varer og de samme data at arbejde med. På den måde sikrer du konsistens i jeres data og i regnskaber på tværs af lande eller afdelinger.

Hvordan virker det?

Systemet sættes op, så Masterregnskabet kun skal sendes ud til andre lande eller afdelinger første gang. Efterfølgende vil det kun være ændringer, der bliver synkroniseret, og det sker helt automatisk. Samtidig er det også muligt at skabe lokale tilføjelser, hvis varer skal behandles forskelligt i de respektive regnskaber. Det kunne for eksempel være forskellige momssatser.

Produktblad Global master Image

De største fordele ved Global Master

  • Færre fejl:
    Fordi Masterregnskabet skabes centralt, undgår du, at virksomhedens datterselskaber eller andre lokale afdelinger indtaster fejl i lokale regnskaber. De stamdata, som skal gælde for alle regnskaber, er låst og kan ikke ændres
  • Mere tid:
    Du sparer også tid, fordi data kun skal vedligeholdes ét sted. Så hvis finanskonto for eksempel skal ændres hos 120 underafdelinger, kan du nøjes med at indtaste ændringen i Masterregnskabet, som skubber ændringen automatisk ud til afdelingerne
  • Korrekt rapportering:
    Løsningen hjælper også med rapportering af data, da Business Intelligence skal bygge på præcis samme data, for at kunne bruges til korrekt rapportering
Hent produktbladet om Global Master

Hvem kan bruge Global Master?

Løsningen kan købes til og bruges med Microsoft Dynamics® 365 Business Central og Dynamics NAV.

Global Master er nemt at sætte op i Business Central eller NAV, og er rettighedsstyret, så I vælger, hvem der skal have adgang til Masterregnskabet og/eller de data, der må ændres.

Har du spørgsmål til synkronisering af stamdata?

Få mere viden om Global Master

Produktblad

Hent produktbladet

Manualer

Hent manualen

Priser

Se priserne her

FAQ

Få svar på FAQ

“Global Master sikrer konsistens i data på tværs af regnskaber. Det forhindrer fejl, sparer tid og giver korrekt rapportering”

Thomas Stryhn, CEO
ProFacto A/S

Vil du vide mere?

Vi vil med glæde give dig en demo og fortælle mere om, hvordan Global Master kan spare dig og din virksomhed for fejl i data, give jer mere tid og sikre korrekt rapportering med konsistente data.

Book tid til en demo – allerede i dag!
Bestil licenser til Global Master her