ProFacto har erfaring med
Microsoft Dynamics NAV

Dynamics NAV er den tidligere version af Dynamics 365 Business Central.

Få hjælp og sparring

Integration og effektivisering af webshops, EDI, Consignor, OnlinePOS

ProFacto har erfaring med alle versioner af Navision – lige fra den tegnbaserede Navigator til Microsoft Dynamics 365 Business Central. Siden midt 80’erne har Navision haft mange navne og versioner, og vi kan dem alle sammen med lukkede øjne.

Den seneste version er NAV 2018

Fra NAV til Microsoft Dynamics 365 Business Central

I oktober 2018 skiftede Dynamics NAV navn til Microsoft Dynamics 365 Business Central. Den seneste version af Dynamics NAV er derfor version 2018.

Du kan fortsat arbejde og udvikle i din eksisterende Dynamics NAV løsning. Men Microsoft kommer ikke med nye opdateringer til NAV og stopper med at supportere gamle versioner. For eksempel vil OIOUBL-formatet ikke blive vedligeholdt og understøttet længere. Formatet bruges, når der skal sendes elektroniske data, som e-fakturering, mellem det private og offentlige.

Men når og hvis NAV driller, kan du stadig få hjælp af os. Vi har ekspertisen og kan fortsat hjælpe dig med udvikling og tilretning af din løsning, så du kan drive din forretning effektivt.

Læs mere om de nye muligheder med 365 Business Central

Hvornår bør du opgradere fra NAV til Business Central?

Opgradering til Business Central

Du er ikke tvunget til at udskifte din NAV til Business Central, men som tommelfingerregel anbefaler vi, at du skifter når tingene bliver for bøvlet.

Det er en individuel vurdering, men et tegn på, at det er tid til at skifte, kan være hvis:

  • Løsningen ikke kan køre på din maskine
  • Dine løsninger ikke længere spiller sammen
  • Integrationer bliver for besværlige, fordi løsningerne ikke snakker samme sprog
  • Udvikling er dyrere end opgradering

På et tidspunkt bliver det ganske enkelt for svært og for dyrt at drive en effektiv forretning, når de gamle løsninger ikke fungerer sammen mere. Så er det tid til en opgradering!

Er du i tvivl om du bør skifte, så kontakt os for et systemtjek

Dynamics NAV er kendt og accepteret af hele organisationen

Brugervenlighed og samarbejde i fokus

Dynamics NAV løsningen er kendt i branchen for sin høje brugervenlighed og mulighed for samarbejde på tværs af organisationen. Løsningen forbinder virksomhedens aktiviteter og teams fra salg, service, økonomi og drift, så du har overblikket og har styr på hele forsyningskæden.

Med hensyn til brugervenlighed tilbyder løsningen blandt andet et rollecenter, som er et tilpasset overblik over dagens arbejdsopgaver for den enkelte medarbejder.

Allerede på startsiden er der fokus på udestående opgaver for respektive arbejdsområder og funktioner. Det kan være optimeret til medarbejdertyper som sælger, indkøber, lager, produktionschef, bogholder, regnskabschef eller direktør.

Start småt og udvid senere

Få en fleksibel Microsoft Dynamics løsning

Det er ikke længere muligt at købe Dynamics NAV versionen, men du kan nemt komme i gang med en Dynamics 365 Business Central løsning, som er den nye cloudbaserede version.

Hvis du kun har brug for en simpel løsning nu, starter vi med det du har brug for, og kan udvide løsningen efterhånden som din virksomheds behov stiger – i det tempo, som passer dig.

Alt efter hvilken licenstype du vælger, får du samtlige moduler i pakken med i købet:

  • Essential: Finans, Salg, Lager, Logistik, CRM, HR, Projektstyring
  • Premium: Essentials + Produktionsstyring, Service

Det betyder, at du kan starte simpelt og gradvist tage de moduler i brug, som du har behov for.

Bestil dine Microsoft licenser online her

Systemintegration

Brugervenlighed og samarbejde i fokus

Vi har en lang historie med vellykkede implementeringer af Dynamics NAV samt stor erfaring med integration til andre applikationer såsom:

  • Webshops
  • EDI
  • Consignor
  • OnlinePOS

Systemintegration sikrer, at dine it-systemer fungerer sammen, og at du kun skal vedligeholde data et sted. Integrationen udveksler data i real time, så når du opdaterer i det ene system, bliver det andet system opdateret med det samme.

Med en systemintegration er det muligt at automatisere manuelle processer, og dermed frigøre tid til andre opgaver. F.eks sørger integrationen for at dine webordrer og kundeoplysninger automatisk bliver indlæst i dit regnskabssystem.

Læs mere om systemintegration her

Videreudvikling af eksisterende

…eller opgradering til nyt ERP-system?

Uanset om I kører en ældre version af NAV, eller om I har ønske om at komme op på Business Central, så er vi specialister og kan hjælpe jer med at få overblikket over, hvad der passer bedst til jeres forretning.

ProFacto er et Navision hus fyldt med dygtige og engagerede konsulenter og udviklere. De fleste har arbejdet med Navision i mere end 20 år.
Vi stræber hele tiden efter at yde faglig sparring på et meget højt niveau samtidig med, at vi yder den bedste og mest personlige service til vores kunder.

Få hjælp til en opgraderingsplan
Global_Master_Datasynkronisering

Brug for et systemtjek for optimal løsning?

Brugervenlighed og samarbejde i fokus

Det kan være svært at overskue et it-projekt. Uanset om der er tale udvikling eller en opgradering, er vi her for at hjælpe dig. I tæt dialog og samarbejde guider vi jer til den rigtige løsning ud fra, hvor I er i dag og hvor I gerne vil hen.

Med udgangspunkt i et systemtjek udarbejder vi en plan for, hvordan I opnår en optimal løsning tilpasset jeres virksomheds behov.

Book et systemtjek

“Hvis du er interesseret i at høre mere, er du altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak eller en personlig demo af en Dynamics ERP-løsning.”

Thomas Stryhn
ProFacto A/S

Vi sidder klar til at hjælpe dig!