Følg med i seneste nyt fra
Microsoft Dynamics branchen

Nyheder

Tilmelding til ProNews

Hold dig opdateret omkring vores løsninger, opdateringer, generelle udmeldinger og andre nyheder fra ProFacto teamet

Nyhed: Advanced Intercompany nu også tilgængelig på AppSource

Dato: 18.10.2022

Hvordan får du dine intercompany-transaktioner til at balancere mellem regnskaberne?

Har du forretningstransaktioner inden for virksomheden, for eksempel med datterselskaber eller med betroede forretningsforbindelser, er det afgørende at balancen stemmer.

Vi ved at standard Intercompany i Microsoft Dynamics 365 Business Central kræver meget administration og manuelt arbejde i forbindelse med oprettelse og gennemførelse af købs- og salgsordrer.

Derfor har ProFacto udviklet Advanced Intercompany – en værdifuld udbygning af standardfunktionaliteten og en løsning, der automatiserer processen med transaktioner af forretningsdokumenter. Det sparer dine medarbejdere for manuelt arbejde samt minimerer tid til afstemning.

Du kan læse mere her på siden om, hvordan du automatiserer dokumentudveksling på tværs af dine regnskaber.

Hent en gratis prøveversion på AppSource

Nu kan du hente en prøveversion af Global Master på AppSource

Dato: 14.10.2022

Hvordan sikrer du, at hele organisationen har samme kontoplan og dimensioner?

Når en virksomhed har flere regnskaber, kan der være behov for at dele stamdata på tværs af organisationen.

ProFacto A/S har udviklet Global Master, som er en tillægsløsning til Microsoft Dynamics 365 Business Central til synkronisering af data mellem regnskaber.

For at sikre, at hele organisationen eksempelvis har fælles kontoplan og dimensioner, bliver Masterregnskabet sat op fra centralt hold og udsendt til enhederne.

Systemet er fleksibelt bygget op, så det kun er første gang Masteren skal sende det hele ud til enhederne. Efterfølgende vil det kun være ændringer, der bliver synkroniseret.

Få mere information her på siden om, hvordan du nemt styrer og synkroniserer data mellem jeres regnskaber – også selvom de ligger i forskellige databaser.

Hent en gratis prøveversion på AppSource

Continia lancerer nye tillægsmoduler med den kommende Microsoft Dynamics 2022 R2 release

Dato: 10.10.2022

  • Purchase Contracts er et nyt tillægsmodul til Expense Management og Document Capture. Continia introducerer dette modul med en individuel licenspris for On-premises-løsninger, som kan bruges både i Expense Management og Document Capture.
  • For Payment Management introducerer Continia tre nye tillægsmoduler: Payment Approval og Service Provider Import. Gældende for On-premises er at alle tillægsmoduler kræver en individuel licens – det vil sige, at hvert modul kræver en basislicens til Payment Management.
    Eksisterende prislister er blevet opdateret med priser for disse nye moduler, som træder i kraft med øjeblikkelig virkning

Prisjusteringer med virkning fra 1. januar 2023
Som følge af den generelle økonomiske situation justerer Continia alle priser for eksisterende og fremtidige kunder på forskellige områder.

Har du spørgsmål til Continia’s løsninger, og hvordan de kan gøre en forskel i din forretning, så ringer du bare til os på 3131 0700.

Få mere information om Continia’s nye moduler og priser

Endelig! Produktionsstykliste (BOM) og rute er nu tilgængelige på SKU for smart og effektiv planlægning

Dato: 06.10.2022

Tip til Business Central

For nogle år siden (faktisk for en del år siden) gjorde vi Microsoft opmærksom på behovet for af have produktionsstykliste (BOM) og produktionsrute registreret på varenummeret (SKU’en).

Nu er det lykkedes at få felterne, produktionsstykliste og rute tilgængelige på SKU, som standard.

Mange virksomheder anvender SKU’er i deres lagerstyringsprocesser. Men det er især relevant for produktionsvirksomheder, som har produktion på flere lokationer, i eller udenfor landets grænser, med forskellig adgang til variable som for eksempelvis metoder, maskiner, lønninger etc.

Med en specifik produktionsstykliste tilføjet SKU-nummeret, sikrer du en effektiv produktionsplanlægning. Fordi, du ved oprettelse af en produktionsordre, automatisk udnytter SKU’ens vigtige informationer om enheden, som og har stor betydning for produktionsprocessen af den enkelte vare på det pågældende sted.

Næste skridt bliver så, også at kunne styre costning…

Har du spørgsmål til produktionslister og ruter på SKU, er du velkommen til at kontakte os – vi er altid klar til at hjælpe!

Vidste du, at du kan foretage ændringer direkte i Excel fra Business Central?

Dato: 03.10.2022

Data i Business Central, som bliver præsenteret i rækker og kolonner – f.eks. poster som kunder, salgsordrer eller fakturaer, kan eksporteres til Microsoft Excel. Herfra kan du arbejde videre ved at gemme, dele eller foretage ændringer af dine data.

Der er to muligheder – du kan enten ”Open in Excel” eller ”Edit in Excel”.

Men hvad er forskellen?

  • Open i Excel er en-vejs, hvor du kun gemmer ændringerne i Excel-filen, uden at påvirke data i Business Central. Det er en lynhurtig måde at trække data ud af Business Central for evt. analysering eller blot for at dele med andre. Rækker og kolonner samt indhold af data fra Business Central vises på præcis samme måde i Excel-udtrækket.
  • Edit in Excel er derimod to-vejs, og er en stærk og mere avanceret funktion. Her kan du redigere data i Excel online og efterfølgende opdatere direkte i Business Central. Udtrækket vil indeholde alt det du har rettigheder til. Derfor vil en tilpasning være nødvendig, så regnearket kun indeholder de rækker og kolonner i regnearket, som du ønsker vist.

Du kan læse mere om forskellen her på Microsoft’s hjemmeside

Hvordan undgår du fejlindtastning i kritiske felter og tabeller?

Dato: 07.09.2022

Advanced Data Management – Fleksibel rettighedsstyring på feltniveau, der forhindrer fejl.

Advanced Data Management er en effektiv løsning til rettighedsstyring for både hele tabeller og felter i Microsoft Dynamics 365 Business Central og Dynamics NAV.

Respektive brugere tildeles specifikke rettigheder, og du behøver ikke bekymre dig om, hvorvidt de retter i data, som de ikke må rette i eller kommer til at rette data ved en fejl.

Det betyder, at du undgår brugere kan ændre i stamdata, for eksempel vare-, kunde- eller leverandørtabeller, også hvor det ikke er hensigtsmæssigt eller tilsigtet. Det er en sikker måde at begrænse fejlindtastning i kritiske felter og tabeller.

Er du nysgerrig på, hvordan du undgår fejl og træffer bedre forretningsbeslutninger ud fra pålidelige data, så tag endelig fat i os på 3131 0700 – vi laver gerne en demo!

Tip til Business Central – frigiv og genåbn flere dokumenter, samtidigt!

Dato: 30.08.2022

Microsoft har leveret endnu en populær opdatering til Dynamics 365 Business Central, version 20.

Den nye funktion giver dig et hurtigt overblik over status på dine dokumenter. Statussen bliver angivet i listeform om hvorvidt dokumenterne er;

  • åbne
  • venter på godkendelse
  • er blevet faktureret
  • eller er blevet frigivet til næste fase i behandlingen

Den aktuelle status er markeret med forskellige farvede skrifttyper, som gør det nemmere at identificere om dokumenterne er åbne eller frigivet.

Med en klar identifikation har du fuld kontrol over, hvor dine dokumenter er i processen. Det giver overblik og sparer tid. Ydermere giver det dig mulighed for at arbejde mere effektivt, da du kan ændre status på flere dokumenter, på samme tid.

Det er endnu en god grund til at opdatere til Business Central version 20!

Sig endelig til, hvis du har brug for rådgivning i forbindelse med en opgraderingsplan – Thomas Stryhn sidder klar til at hjælpe dig på tgs@profacto.dk eller ring til os på 3131 0700.

Derfor skal du i gang med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Dato: 23.08.2022

Er du på udkig efter et digitalt økonomisystem i skyen, så findes der heldigvis en lang række programmer, som kan opfylde dine behov – alt efter om du har brug for helt simple eller mere avancerede funktioner.

Tidligere var smarte økonomisystemer og tidsbesparende funktioner noget, der kun var forbeholdt store virksomheder!

Men med Microsoft Dynamics 365 Business Central får mindre virksomheder og organisationer nye muligheder for at få indsigt, strømline og integrere alle processerne i virksomheden.

Samtidig kan Business Central let integreres i virksomhedens eksisterende løsninger, og giver adgang til nem håndtering af dagligdags opgaver inden for produktion, drift, salg eller administration.

Du tilgår hurtigt din Business Central-løsning fra din PC samt App på din Smartphone eller Tablet. Og så længe du har en internetforbindelse, har du adgang – uanset hvor du er.

Vil du høre mere om, hvordan du får maksimal værdi af Business Central til netop din forretnings størrelse og kompleksitet?

Kontakt Thomas Stryhn på tgs@profacto.dk eller ring til os på 3131 0700 – Vi hjælper gerne med råd og vejledning til opgradering, når I er klar til det!

Du må ha’ endnu en dejlig varm sensommerdag ☀

Microsoft Dynamics 365 Business Central tilpasser behovet for virksomheder med flere regnskaber

Dato: 10.08.2022

De fleste medarbejdere har kun brug for adgang til et enkelt regnskab, men nogle brugere har behov for hurtigt at kunne se, redigere og sammenligne data på tværs af miljøer.

I 2022 release wave 2 bliver det nemmere at få et overblik over de regnskaber og miljøer, du har adgang til, og hurtigt at skifte kontekst.

Med et enkelt klik skifter du mellem de regnskaber, som du har brug for adgang til.

 4 værdifulde funktioner, som vil effektivisere dit arbejde:

  1. Synlig indikation af hvilket regnskab og miljø, du arbejder i
  2. Skift regnskab uanset hvor du er i Business Central
  3. Effektiv søgefunktion til regnskaber, som du har adgang til
  4. Flere samtidige regnskaber åbne for sammenligning af data

Har du spørgsmål eller brug for at vide mere, så tag endelig fat i os på telefon 3131 0700 eller send en e-mail til info@profacto.dk – vi sidder klar til at hjælpe dig!

Læs mere her: Switch companies across environments

Ha’ en dejlig sensommerdag ☀😎

Nåede du at blive klar til at vælge det rette økonomisystem – inden kontorstolen blev byttet ud med liggestolen?

Dato: 18.07.2022

kvinde i standstol

Er du på udkig efter et digitalt system, findes der heldigvis en lang række økonomiprogrammer, som kan opfylde dine behov – alt efter om du har brug for helt simple eller meget avancerede funktioner.

Nogle af de vigtigste grunde til at mange vælger et digitalt økonomisystem, er blandt andet for at:

  • Klare rutineopgaver automatisk
  • Øge effektiviteten
  • Spare tid på manuelle processer
  • Få bedre overblik
  • Leve op til den nye lov om digitalisering af bogholderiet, som træder i kraft 1. januar 2023

Microsoft Dynamics 365 Business Central er et anerkendt dansk økonomistyringssystem, som hjælper små og mellemstore virksomheder verden over med at styre deres regnskaber – et økonomisystem fuldt integreret med virksomhedens øvrige it-systemer, og som giver dig sikkerhed for korrekte data i real time på tværs af organisationen.

Læn dig tilbage i strandstolen og følg denne videoguidede demo af, hvordan du kan tilpasse dig hurtigere, arbejde smartere og få bedre performance med Microsoft Dynamics 365 Business Central – lige her:

Se denne videoguidede demo af Business Central

Fortsat go’ sommer fra os hos ProFacto A/S – en del af AddPro Danmark, som misunder dig, der allerede nyder ferien ☀😎

Har du lidt ekstra tid i sommervarmen, mens dine kollegaer hygger sig, langt væk i ferielandet?

Dato: 13.07.2022

Opdateringer i business central

Så er det nu du i ro og mag kan blive opdateret på 4 nye funktioner og egenskaber i ”Udgivelsesbølge 1 – 2022” til Microsoft Dynamics 365 Business Central:

📽 Nyheder i forsyningskæden
📽 Interager med forretningspartnere
📽 Bliv bedre sammen med Microsoft 365
📽 Bankafstemnings- og betalingsudligningskladder

Bliv klar, og lær mere om de nye funktioner, tips & tricks – inden de andre vender retur fra sommerlandet.

Se de 4 korte videoer, som vil introducere dig for de nye funktioner og egenskaber i Business Central her:

Se de nye funktioner og opdateringer til eksisterende funktioner

De varmeste hilsner fra os hos ProFacto A/S – en del af AddPro Danmark, som stadig har ferien tilgode 😎

Fortsat go’ sommer ☀

Har du brug for it-support i sommervarmen?

Dato: 30.06.2022

ProFacto A/S – en del af AddPro Danmark holder åbent hele sommeren 😎

Vores team af produktspecialister sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har brug for online support til Microsoft Dynamics 365 Business Central eller NAV.

Klik ind på supportsiden og anvend vores support-tool, så kontakter vi dig hurtigst muligt:

Få support her, så du hurtigt kan komme videre

Du er naturligvis også velkommen til at ringe til os på telefon 3131 0700.

Ha’ en dejlig sommer ☀

E-mail policy – hvem kan læse dine mails, sendt fra Business Central?

Dato: 27.06.2022

Blandt de nye funktioner i Business Central fra Microsoft er det værd at fremhæve endnu en smart funktion om rettighedsstyring.

Funktionen giver administratorer kontrol over, hvem der kan se hvilke mails.

Det er ikke ualmindeligt at flere personer eller teams arbejder på den samme transaktion. Nogen har brug for at udarbejde udkast til mails, mens andre afslutter og sender mails til kunder og leverandører.

Ved at definere brugermailpolitikker får administratorer kontrol over, hvem der ser hvilke mails. Det sker ganske enkelt ved, at du indstiller politikker for visning af mails for de enkelte brugergrupper.

Har du spørgsmål til opsætning i Business Central er du velkommen til at kontakte vores seniorkonsulent, Peter Kretzmann på pkr@profacto.dk eller slå på tråden til ham på 3131 0700 – han sidder klar til at hjælpe dig videre!

Læs mere om definering af emailpolitikker på Microsoft.com her

Shopify Connector findes nu i AppStore – se demoen!

Dato: 23.06.2022

I oktober måned sidste år gik Microsoft sammen med Shopify for at hjælpe kunderne med at skabe en bedre webshopoplevelse.

Shopify Connector er forbindelsen mellem din Dynamics 365 Business Central og Shopify’s e-handelsløsning. Løsningen synkroniserer ordre-, lager- og kundeoplysninger for at sikre, at din virksomhed kan udføre ordrer hurtigere samt betjene dine kunder bedre.

Microsoft’s team har produceret en udførlig video med to demoer, som illustrerer hele forløbet fra systemopsætning til salgsordreprocessen.

Læn dig tilbage med en lækker kop kaffe og snup en aktiv pause ☕📽

Her kan du læse mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med systemintegration

Få introduktion til Shopify og Business Central i videoen her

Tak for spændende dage på Days of Knowledge 2022 med fantakstisk stemning

Dato: 20.06.2022

Vores BC-konsulent Ksenia er netop vendt hjem fra Days of Knowledge fyldt med god energi, inspiration og ny viden omkring Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Days of Knowledge blev afholdt af Directions 4 Partners i weekenden i Odense på Fyn. Et fantastisk event, som endnu en engang var supergodt arrangeret med mange interessante og spændende emner for hele Dynamics 365 Partner Community.

Partnere fra flere forskellige lande var samlet på samme sted som en unik mulighed for at dele viden, ideer og netværke – en perfekt ramme til at styrke produktet yderligere, og ikke mindst at spare tid ved at dele ekspertise og løsninger på udfordringer, som vi møder i vores respektive projekter.

Dagene var tæt pakket med spændende sessioner for Business Central konsulenter og udviklere fra både ISV, MVP og Microsoft. Vi fik masser af tips og tricks til implementering, nye funktioner samt del i de bedste erfaringer. Derudover værdifuld introduktion til relevante teknologier som Power Platform, Azure, Office og AI.

Flere ISV-partnere præsenterede deres fabelagtige produkter som EDI, Webshop Connectors, POS, WMS etc. Blandt talerne var vores anerkendte venner som Continia og ForNav, og blev ydermere introduceret til nye og spændende ISV’ere, som viste demo af deres professionelle løsninger.

Det er skønt at opleve, hvordan vi styrker sammenholdet ved at arbejde i samme retning mod et fælles mål – at gøre Business Central til det bedste produkt på markedet.

Læs mere om vores tillægsløsninger til Business Central

Har du styr på, hvem der må godkende ændringer i centrale stamdata-tabeller?

Dato: 16.06.2022

Har du tænkt over, hvor hurtigt man ved en fejl kan komme til at ændre i centrale stamdata, f.eks. kunde og leverandørinfo, vare og bankoplysninger i virksomhedens ERP-system?

ProFacto har udviklet en App til Microsoft Dynamics 365 Business Central til netop at undgå fejl og utilsigtede ændringer. Løsningen hedder Four-Eyes Approval og er en ekstra sikkerhed for de virksomheder, der gerne vil undgå ubehagelige overraskelser.

Du kan læse mere om, hvordan du kan beskytte din virksomhed mod fejl og bedrag på vores hjemmesiden eller du kan hente en gratis prøveversion på AppSource allerede i dag.

Hent en gratis prøveversion her

Jubiii – vores erfarne seniorkonsulent Henrik Kjelgaard er tilbage hos os 🙂

Dato: 01.06.2022

Efter en kortere pause er Henrik endelig tilbage hos ProFacto. Det betyder vi endnu engang har styrket vores team af dygtige og erfarne NAV/BC konsulenter.

Henrik er en problemknuser og arbejder med udvikling og design til Microsoft Dynamics 365 Business Central og NAV.

Han er super løsningsorienteret og har et fantastisk gå-på-mod, lige fra mindre tilretninger til større moduler, der skal integreres i eksisterende løsninger.

Velkommen tilbage Henrik 😊

Læs mere om, hvordan Henrik følger opgaverne helt til dørs

Det kan være svært at overskue et it-projekt og samtidig gennemskue, hvad der passer bedst til forretningen

Dato: 24.05.2022

Med udgangspunkt i et systemtjek udarbejder ProFacto en plan for, hvordan du opnår en optimal ERP-løsning, som fungerer sammen med dine øvrige it-systemer og er tilpasset virksomhedens behov.

Vores specialister hjælper dig med at få overblikket – uanset om der er tale om udvikling af ældre Microsoft Dynamics NAV-versioner, opgradering til 365 Business Central i skyen eller migrering fra et helt andet ERP-system.

Vi guider dig hele vejen, så du får den rigtige løsning ud fra, hvor I er i dag, og hvor I gerne vil hen.

Hvis du har brug for et systemtjek, er du velkommen til at kontakte Tom Sørensen på tms@profacto.dk eller på telefon 3131 0700. Han sidder klar med hjælp og sparring til den rigtige ERP-løsning for dig.

Læs mere om optimal ERP-løsning her

God start for ProFacto i AddPro regi 🏆

Dato: 19.05.2022

AddPro Award at Companial

AddPro Danmark får priser på Companial Connect Nordics, Partner award 2022

Den 19. maj 2022 deltog vi sammen med AddPro Danmark i Companial Connect Nordics, hos Microsoft i Lyngby, hvor vi vandt i kategorien, 𝐏𝐞𝐨𝐩𝐥𝐞 𝐓𝐫𝐚𝐢𝐧𝐞𝐝.

AddPro Danmark var derudover nomineret i kategorien, 𝐂𝐮𝐬𝐭𝐨𝐦𝐞𝐫 𝐀𝐝𝐝𝐬.

Dette sker efter kun en uge som en del af AddPro Danmark, men vi er utroligt glade og meget stolte over denne anerkendelse.

Læs mere om Microsoft ERP-løsninger hos AddPro

Kom i gang med Microsoft Dynamics ERP!

Dato: 16.05.2022

ERP står for Enterprise Ressource Planning, og er et effektivt økonomisystem til planlægning og administration af din virksomheds ressourcer og aktiviteter.

Microsoft Dynamics 365 Business Central er en videreudvikling af ERP-platformene Navision og NAV – et anerkendt dansk økonomisystem, som hjælper små og mellemstore virksomheder verden over med at styre deres regnskaber.

Programmet minder om Microsoft Windows og Microsoft Office, som du kender i forvejen og er derfor nemt at lære og enkelt at bruge.

Hvis du kun har brug for en simpel løsning nu, starter vi med det du har brug for, og kan udvide løsningen efterhånden som din virksomheds behov stiger – i det tempo, som passer dig.

Vi står klar til at hjælpe dig, hele vejen til succes!

Læs mere om Microsoft ERP-løsningerne her

ProFacto bliver en del af AddPro Danmark

Dato: 12.05.2022

Det er med stor glæde vi kan meddele, at ProFacto bliver en del af AddPro Danmark

Vi har gennem en periode tænkt meget på, om vi skulle blive en del af noget større, og da vi igennem flere år har haft et udmærket samarbejde og godt forhold til AddPro Danmark, har vi valgt at indgå et professionelt samarbejde. Begge virksomheder har masser at byde ind med, så vi glæder os rigtig meget til samarbejdet.

Fremadrettet får vores kunder adgang til en komplet IT-leverandør, da vi udvider vores forretningsområder med:

  • ERP (Microsoft Dynamics 365 Business Central & Uniconta)
  • Cloud & Infrastructure Solutions
  • Cyber Security
  • Support 24/7
  • Hardware

ProFacto er et stærkt team af konsulenter, udviklere og eksperter, og i den nye organisation bliver vi mere end 50 dedikerede ERP-medarbejdere. Med flere faglige ERP-kompetencer kan vi udnytte kapaciteten endnu bedre, og sætte de helt rigtige ressourcer på de enkelte opgaver.

Det betyder, at vi kan levere et endnu bedre produkt – til fordel for vores kunder.

Vi vil fortsætte på samme lokation i Måløv og med samme kompetente bemanding, og vil gøre brug af de synergier, som følger med i den nye organisation.

Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere information, er du meget velkommen til at tage fat Thomas Stryhn via email tgs@profacto.dk, eller giv os et kald på 3131 0700.

Vi ser frem til et fortsat godt samarbejde med vores kunder og samarbejdspartnere, og glæder os til en spændende ny tid.

Du kan læse hele pressemeddelelsen her

Er du klar til det digitale bogholderi?

Dato: 09.05.2022

Fremover kan det være slut med at benytte fysiske fakturadokumenter og krøllede kvitteringer som dokumentation i bogholderiet. Formålet med en modernisering af bogføringsloven er at digitalisere bogholderiet, og det kan få store konsekvenser, hvis din virksomhed ikke overholder de nye kommende lovkrav.

Har din virksomhed de rette værktøjer?

Hos ProFacto A/S har vi et indgående kendskab til digitalisering af bogholderiet, og de mange forhold der skal tages højde for.

Du er altid velkommen til at booke et uforpligtende møde med Tom Sørensen, til en snak omkring jeres konkrete situation – uanset hvor i processen du er.

Du bliver klædt godt på med løsninger fra Continia Software, som imødekommer kravene, hvis den nye bogføringslov træder i kraft.

Læs mere om digitale krav til din bogføring her

Vidste du, at du kan sende emails til kollegaer uden for Business Central med individuel tilpasset emnefelt?

Dato: 06.05.2022

ProFacto har lavet en ny feature, som giver dig mulighed for selv at styre ”Subject” i mailen, når du udsender emails fra Business Central.

For at oprette teksten til emnefeltet kan du benytte indhold fra 2 typer felter:

  1. Configuration Fields (dokumenttype)
  2. Global Configuration Fields (virksomhedsinformation)

Med en relevant overskrift i emnefeltet får modtageren hurtigt indblik i, hvad mailen handler om. Det er både brugervenligt, effektivt og superpraktisk, når du har brug for at finde tilbage til aktuel e-mail.

Derudover er der mulighed for at indsætte Cc og Bcc-modtagere, når du konfigurerer emailen.

På den måde kan du sende en email til en postkasse, du har delt med medarbejdere, der ikke har adgang til Business Central.

Har du spørgsmål til Email Configurations, så tag endelig fat i Peter Kretzmann – han sidder klar til at hjælpe dig!

Har du spørgsmål – så skriv til os her

9 tips til effektivisering af processerne i
Microsoft Dynamics 365 Business Central og NAV

Dato: 04.05.2022

Hos ProFacto oplever vi en stigende interesse for at arbejde smartere i økonomifunktionen.

Her er 9 vigtige værktøjer specielt udviklet til dig, der prioriterer effektivitet og præcision – måske du kan gennemskue, hvilke dyr der har respektive egenskaber?:

  1. Four-Eyes Approval: Godkendelsessystem til beskyttelse mod fejl og bedrag
  2. Global Master: Synkronisering af stamdata mellem regnskaber
  3. Advanced Data Management: Fleksibel rettighedsstyring på feltniveau, der forhindrer fejl
  4. Item Status: Fuld kontrol over varer på procesniveau
  5. Material Shortage Calculation: Overblik over om komponenterne er til rådighed
  6. Extended Manufacturing Registration: Efterregistrering af omkostninger på produktionsordrer
  7. Action List: Større leveringssikkerhed og overblik over forsyningskæden
  8. Advanced Intercompany: Dokumenthåndtering mellem regnskaber
  9. Webshop Integration: Automatisk indlæsning af websalg i regnskabssystemet

Alle løsningerne til Business Central og NAV er udviklet med henblik på at undgå fejl samt for at gøre din hverdag mere effektiv ved automatisering af manuelle processer.

Løsningerne er specielt udviklet til produktion, handel og medicinalvirksomheder samt webshops, og tilgodeser de fleste funktioner i organisationen.

Hvis du er interesseret i at høre mere, er du velkommen til at kontakte Thomas Stryhn på tgs@profacto.dk eller ring til os på 3131 0700 – vi sidder klar til at hjælpe dig!

Du er også velkommen til at hente vores komplette produktblad her:

Download komplet produktblad

Skal 2022 være året, hvor du slipper for kedelige arbejdsgange?

Dato: 10.01.2021

Hvert år starter de fleste mennesker med at lave et nytårsforsæt!

For produktion, handel, medicinalvirksomheder og webshops kunne det være et ønske om at arbejde lidt smartere…

Hos ProFacto A/S har du gode muligheder for at lykkes med dit nytårsforsæt, for udover mange års erfaring med integration til Microsoft Dynamics 365 Business Central og NAV har vi udviklet effektive løsninger til automatisering af processer inden for produktionsstyring, logistikstyring, varesporing, systemintegration og master data management.

Kontakt os for en uforpligtende snak, hvis du har brug for sparring eller hjælp til, hvordan du kan gøre din hverdag mere effektiv ved at automatisere manuelle arbejdsgange.

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med øget effektivitet og automatisering af manuelle processer her:

Kontakt os for en uforpligtende snak

Har du styr på, hvordan du genererer den nye fil i dit erp-system?

Dato: 26.11.2021

Nyhed_Intrastat 2022

Ny EU-lovgivning betyder ændringer i Intrastat. Virksomheder skal fra januar 2022 indrapportere to nye oplysninger pr. varelinje:

  • Varemodtagerens momsnummer
  • Varens oprindelsesland

Det betyder at, når din virksomhed indberetter oplysninger til Intrastat via upload-fil på IDEP.web, skal det nuværende filformat ændres, og så den samtidig indeholder de to nye variable.

Dette stiller nye krav til den indbyggede løsning i NAV, da det gamle format ikke længere understøttes. Vi anbefaler at du indberetter i det nye SDF-format, så du kan trække data ud og danne en fil som du plejer.

Du kan allerede nu indrapportere de to nye felter i det nye fil-format:
ProFacto har udarbejdet en løsning i Dynamics NAV med en funktionalitet til at danne filen i det nye format, og som indeholder de nye oplysninger, som Danmarks Statistik kræver.

Skal vi hjælpe dig med at blive klar inden den 1. januar 2022, så ring til os på 3131 0700 eller skriv til Jan Boyejbo@profacto.dk for at høre mere.

Vil du vide mere om de nye krav til Intrastat indberetninger, kan du hente flere oplysninger her:

Link til Danmarks Statistik

Bemærk: Tærskelværdierne for pligt til at indberette til Intrastat fra 2022 gælder for virksomheder med en årlig Intrastat Eksport på kr. 10 mio. og derover samt Intrastat Import på kr. 13 mio. og derover.

Nye versioner af alle Continia-løsninger til Business Central on-premises

Dato: 08.09.2021

Continia Release 2021 R2

Nye hovedversioner af alle Continia-løsninger til Business Central on-premises og de fob-baserede versioner er nu klar. Nye versioner af vores apps til Business Central Online frigives i løbet af oktober.

Få en detaljeret oversigt over opdateringerne ved at følge dette link:

Udforsk de nye releases

Velkommen ombord til Mette Birkholm og Steen Glud

Dato: 19.05.2021

Nye medarbejdere Steen og Mette

Vi fortsætter med at styrke vores udviklingsteam – og denne gang byder vi velkommen til Mette Birkholm og Steen Glud, som begge er super kompetente med solid erfaring inden for systemudvikling af Microsoft Dynamics 365 Business Central og NAV.

Mette’s fokus er at levere løsninger, der er nemme at anvende i dagligdagen. Det er vigtigt for hende at formidle IT, så brugerne føler sig trygge ved systemet.

Steen er drevet af at løse komplekse opgaver, når det gælder analyse, design og udvikling inden for finansielle løsninger, specielt omkring finans, debet, kredit, køb, salg og anlæg.

Hjælp os med at byde Mette og Steen velkommen i vores udviklingsteam, som sætter en ære i at gøre en forskel for vores kunder!

Lær Mette og Steen at kende her

Vi har styrket sikkerheden i Four-Eyes Approval yderligere!

Dato: 28.04.2021

Nyhed_Four-Eyes Approval

I bruger-interfacet er produktet udvidet med mulighed for at rettighedsstyre præcist, hvem der må godkende ændringer i centrale stamdatatabeller.

Det gør du ved at oprette profiler med tilladelse til at godkende/afvise inden for hvert område af Four-Eyes Approval. Brugere der skal have mulighed for at godkende/afvise bliver tilknyttet denne profil.

Læs mere om, hvordan du beskytter med fejl og bedrag HER

ProFacto har fået AAA vurdering – kreditværdighed på højeste niveau!

Dato: 26.02.2021

Vi er super stolte over at være en kreditværdig virksomhed i klasse AAA. Vi har netop modtaget denne anerkendte vurdering, som kun cirka 2% af alle danske virksomheder opnår.

ProFacto er en stabil virksomhed med et solidt økonomisk grundlag, som vores kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere kan stole på. Det er din sikkerhed for, at vi er en troværdig samarbejdspartner, som også er her i morgen. Vi vidste det jo godt selv, men nu har vi et tydeligt bevis på, at vi driver en økonomisk sund forretning og at det er trygt og sikkert at handle med os. Vores mission er at gøre din hverdag lettere med effektive tillægsløsninger til Microsoft Dynamics 365 Business Central og Dynamics NAV.

Du kan regne med os!

Læs om vores 9 effektive løsninger til D365BC og NAV

Sådan får LivingSport deres websalg indlæst i regnskabssystemet

Dato: 05.01.2021

Hør Pernille Ravn fra LivingSport fortælle om, hvordan webshopintegration har lettet deres arbejde og været en succesoplevelse for dem.

Med integration mellem webshop og ERP-systemet skal LivingSport kun holde styr på priser og varelager ét sted – uden manuelle processer. Magento2 er svaret på den fleksible løsning – automatisk og effektivt!

Se videoen og hør Pernille fortælle historien

Effektiv webintegration med SmartWeb

Dato: 09.12.2020

Hør Tom Brandis fortælle, hvordan ProFacto fik Domaine Brandis ud af suppedasen…

Hos ProFacto er vi super stolte over at have hjulpet Domaine Brandis med integration fra webshop og økonomisystem, så de opnår en effektiv dagligdag med mindst mulig vedligeholdelse og størst muligt udbytte.

Hvis du har brug for hjælp til en mere effektiv hverdag, så er det bare at tage fat i os på tlf. 3131 0700.

Se videoen og hør Tom fortælle historien

ProFacto i nye klæder!

Dato: 06.11.2020

ProFacto ny hjemmeside

Vi er rigtig glade og stolte af at kunne byde dig velkommen til vores nye hjemmeside, som gik i luften i sidste uge

Den har fået en ordentlig overhaling, og er blevet løftet i funktionalitet og design, så det nu er nemmere at finde informationer om hvem vi er, hvad vi tilbyder og hvordan vi kan hjælpe dig. Det er en hel en ny platform, der gør det nemmere for os at opdatere med nyheder fra Microsoft Dynamics branchen, produktnyheder samt tips & tricks… Rejsen er kun lige startet, så bare vent – der kommer flere lækkerier…

Vi håber, du vil gå på opdagelse på sitet, og at du kan lide, hvad du ser!

Vil du vide mere.. vi er altid klar til at hjælpe!

Et styrket team

Dato: 07.10.2020

Nyhed_Velkommen Lise Andersen

Vi byder Lise Groth Andersen velkommen om bord som senior udviklingskonsulent hos ProFacto

Lise kommer fra en stilling som NAV Architect/Developer hos Oticon og har blandt andet også en fortid hos KMD. Hun er uddannet cand. polyt. og har 25 års erfaring med udviklingsopgaver i Microsoft Dynamics NAV. Lise har styrke i både tilretning af NAV standard moduler, udvikling af nye moduler/områder og inden for systemintegration.

Få hele historien om Lise her

Licensopdatering udskudt

Dato: 07.09.2020

Microsoft Dynamics ERP

Opgraderingsmulighed til Microsoft Dynamics 365 Business Central er udskudt – ny deadline er inden den 1. oktober 2021!

Er du klar til opgradering til Dynamics 365 Business Central? Microsoft stopper med at supportere gamle versioner af Dynamics NAV. Men den gode nyhed er, at muligheden for at opgradere til Business Central 14 er udskudt til den 30. september 2021.

Dynamics 365 Business Central version 14 er den sidste version af Business Central, som tilbyder både en windows-klient og en web-klient. Fremadrettet bliver det en web-klient, der tilgås via en browser. Et skifte til de nyeste cloud-løsninger er et teknologi-skifte og udskydelsen af konverteringsfristen forbedrer kundernes mulighed for at forberede denne transition.

Hvis du ikke er klar til skyen endnu, kan du opgradere dit nuværende licensprogram fra Dynamics NAV til Business Central On-Premise inden den 1. oktober 2021. På den måde har du samme funktioner som nu, og samtidig forberedt på den nyeste version af Business Central – i det tempo, som passer dig.

Vi kan hjælpe dig!

Kontakt os, hvis du har brug for rådgivning

Få besked, når der er nyt fra ProFacto

Tilmeld dig nyhedsbrevet om relevante faglige emner for dig og din virksomhed