Microsoft Dynamics 365 Business Central – én samlet og integreret forretningsløsning
Microsofts nye cloudbaserede økonomistyringsløsning er en all-in-one forretningsløsning, der samler hele virksomheden i ét samlet system og sørger for, at dine it-systemer er integrerede og fungerer sammen.
Hvad er Microsoft Dynamics 365 Business Central?
NAV er den tidligere version af Business Central
Microsoft Dynamics 365 Business Central er en videreudvikling af Dynamics NAV – et professionelt forretningssystem til små og mellemstore virksomheder. Det er en omfattende forretningsløsning med funktionalitet til økonomistyring, fakturering, rapportering, indkøb, lagerstyring, salg, projektstyring og produktionsoptimering.
Programmet minder om Microsoft Windows og Microsoft Office, som du kender i forvejen og er derfor nemt at lære og enkelt at bruge.
Det er et økonomisystem fuldt integreret med virksomhedens øvrige it-systemer, som giver dig sikkerhed for korrekte data i real time på tværs af organisationen.
Dynamics 365 Business Central er cloudbaseret
Let integration til det du allerede kender
Dynamics 365 Business Central-versionen markerer samtidig et nyt skifte i Navision’s historie. Programmet er browserbaseret, og indeholder let adgang og integration til øvrige cloudbaserede løsninger. En cloud-løsning, der kombinerer ERP med CRM, og er tæt integreret med Office 365, Microsoft Power BI og Microsoft Teams.
Dynamics 365 Business Central version 14 er den sidste version af Business Central, som tilbyder både en windows-klient og en web-klient. Senere versioner vil kun kunne tilgås via en browser.
Det er fortsat den samme løsning og teknologiske platform som NAV, blot en opdatering med endnu flere fordele.
Træf rigtige beslutninger med Dynamics 365 Business Central
Sådan sikrer du én version af vigtige stamdata!
Microsoft Dynamics 365 Business Central hjælper dig med at træffe bedre beslutninger ud fra samme stamdata.
Business Central er fuldt integreret, og hjælper dig med at samle trådene på alle virksomhedens aktiviteter – i én samlet database. Det er din garanti for, at der kun findes én version af vigtige stamdata.
For dig betyder det, at du har de bedste forudsætninger for at træffe de rigtige beslutninger ud fra tilgængelige og aktuelle data, uanset hvor du er i organisationen.
Samarbejde og øget konkurrenceevne
Øget effektivitet
Et tæt samarbejde på tværs af organisationen samt stærke funktioner understøtter virksomhedens processer og medarbejdernes produktivitet inden for:
- Økonomistyring
- Supply Chain Management
- Produktionsstyring
- CRM
- E-handel
Ved at dele oplysninger på tværs af afdelinger i virksomheden, øger I produktiviteten og styrker konkurrenceevne.
Fleksibelt licenssystem
Skal du købe eller leje din Microsoft Dynamics økonomiløsning?
Du vælger selv om du vil købe eller leje din Dynamics 365 Business Central løsning.
Dynamics 365 Business Central er en abonnementsløsning, hvor du betaler en lav fast månedlig pris for det antal brugere, du har behov for.
Vælger du at leje din løsning – og gerne vil have den i skyen, kan du komme i gang uden store investeringer, og uden at skulle bekymre dig om back-up af data eller køb og vedligehold af servere.
Dynamics 365 Business Central Licenstyper
Licenstyper tilpasset dit behov
Microsoft tilbyder flere licenstyper, som tilgodeser dine ønsker og behov:
- Essentials Users indeholder moduler: Finans, Salg, Lager, Logistik, CRM, HR og Projektstyring
- Premium Users som Essentials og inkluderer også modulerne: Produktionsstyring og Service
Alle moduler følger med i købet, men du behøver ikke tage alle i brug med det sammen. Du kan hurtigt komme i gang og gradvist bruge de moduler, der er relevante for din forretning.
Du tilgår hurtigt din Business Central-løsning fra din PC samt App på din Smartphone eller Tablet.
Så længe du har en internetforbindelse, har du adgang til dit eget program – uanset hvor du er.
Opdateringsoversigt for Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Business Central – Version 21
- Dynamics 365 Business Central – 2022 release wave 2
- Frigivelsesperiode – Oktober 2022 til marts 2023
Den seneste version af 365 Business Central bliver konstant opdateret med forbedringer, så brugeren altid kan være sikker på at have den mest optimale og fremtidssikrede forretningsløsning.
Opdateringerne er baseret på populære anmodninger fra brugerne, og vil løbende blive rullet ud i frigivelsesperioden.
Microsoft har stor fokus på systemets funktionalitet, såsom rapportering og øget effektivitet på finansdelen samt hele forsyningskæden.
Du finder en komplet opdateringsoversigt over planlagte rettelser og tilføjelser for Business Central på Microsoft’s hjemmeside.
Opgradering fra Navision og NAV
Er du klar til at opgradere til Business Central?
Der er flere gode grunde til at opgradere dit økonomisystem, både når det handler om øget effektivitet og øget konkurrence evne.
Den store forskel er, at løsningen fremadrettet er cloudbaseret, integrerer nemt med dine øvrige systemer og vil kun kunne tilgås via en browser.
Vi ved det kan være en krævende opgave, men vi har erfaringen og sidder klar til at rådgive dig med en opgraderingsplan for en optimal løsning, som passer bedst for jeres virksomhed.
At undgå fejl er også med til at øge effektiviteten
ProFacto har udviklet 9 tillægsprodukter til NAV og Business Central, som på hver sin måde bidrager til øget effektivitet ved automatisering af manuelle processer. Alle vores løsninger er udviklet med henblik på at undgå fejl samt spare tid og penge på interne ressourcer – kort sagt at arbejde smartere i hele organisationen.
“God service er en af vores hjørnesten, og vi står klar til at hjælpe dig, hele vejen til succes.”
Thomas Stryhn
ProFacto A/S