Derfor skal dine it-systemer fungere sammen med din webshop!
Mange virksomheder kender situationen med at have en lang række IT-systemer, som ikke nødvendigvis fungerer sammen. Det kan eksempelvis være systemer som webshop, ERP eller CRM-systemer samt løsninger til lager og produktionsstyring. Det betyder, at al data er spredt over forskellige systemer, som så igen betyder, at de skal vedligeholdes flere steder. Når en medarbejder manuelt skal overføre data fra et system til et andet, er det både tidskrævende og ofte forbundet med stor risiko for, at der opstår fejl. Opdatering af data flere steder begrænser samtidig muligheden for at holde styr varelager og priser.
Hvad er systemintegration?
Få din webshop til automatisk at spille sammen med dit økonomisystem
Systemintegration sikrer automatisk dataudveksling mellem din webshop og dit regnskabssystem – alt i alt handler det om at få webordrer og kundeoplysninger automatisk ind i systemet.
En løsning til automatisering af manuelle processer i flowet fra kunden afgiver en webordre, til salgsordren bliver bogført i økonomisystemet. Salgsordren bliver automatisk oprettet og frigivet i økonomisystemet, så lageret kan plukke, sende og levere ordren. Når ordren er komplet, bliver den automatisk bogført, hvorefter webshoppen får besked om at hæve pengene fra kundens kreditkort.
Med en systemintegration oprettes og vedligeholdes data kun et sted. Alle oplysninger om ordrer og kunder sendes til økonomisystemet, hvor de automatisk bliver oprettet og opdateret. Integrationen udveksler data i real time, så når du opdaterer i det ene system, bliver det andet system opdateret med det samme.
Hvad er fordelen ved systemintegration?
Få styr på dine salgsordrer med automatiske processer
Der er mange fordele ved at integrere et system med et andet. Med en systemintegration er det muligt at automatisere manuelle processer, og dermed frigøre tid til andre opgaver.
Ud over at det er tidsbesparende for medarbejderen, er der også nogle andre klare fordele:
- Websalget bliver automatisk indlæst i regnskabssystemet
- Automatisk flow af ordreprocessen i webshoppen og regnskabssystemet
- Automatisk oprettelse af salgsordren
- Stamdata vedligeholdes kun et sted
- Data bliver overført 1:1 uden risiko for tastefejl
- Lagerstyring – automatisk opdatering af lagerantal i webshop
- Integrationen styrer om pengene må trækkes på kundens kreditkort
- Produktbeskrivelser oprettes og vedligeholdes kun i ERP og publiceres i webshoppen
Hvad får du ud af webshop integration?
Systemintegrationen kan få direkte indflydelse på din bundlinje
Udover at have en professional tilgang til det at drive en webshop, effektiviserer webintegrationen processerne og betyder øget konkurrenceevne.
De fleste virksomheder vil opleve stor værdi ved at få systemerne til at fungere automatisk sammen i en webintegration. Derudover vil det få direkte indflydelse på bundlinjen, når data er samlet ét sted.
Sådan styrker webintegration virksomheden, og gør en forskel for din succes:
- Slip for manuel oprettelse salgsordrer og kundeoplysninger
- Sikker og effektiv systemintegration
- Med synkronisering slipper du for manuelt at ændre og opdatere status i begge systemer
- Opdateret lagerbeholdning sikrer, at du ikke kommer til at sælge noget, der ikke er på lager – gælder især unikke varer, som ikke kan erstattes med en tilsvarende vare
- Effektiv lagerstyring – Når ordren er bogført sender økonomisystemet automatisk et signal om, at varen er ude af lageret, så pengene kan blive trukket fra kundens kreditkort
- Webintegrationen vil frigøre tid til andre betydningsfulde opgaver
- Du sparer penge og øger konkurrenceevnen
Hvem kan have glæde af systemintegration?
Alle der allerede har en webshop eller gerne vil have e-handel eller e-commerceløsning og integrere med Business Central eller NAV. Løsningen kan bruges af alle typer webshops, som har behov for automatisk indlæsning af websalget i regnskabssystemet.
Kunder, der har behov for at spare tid på manuelle processer i forbindelse med webordrer, har stor glæde af er en effektiv systemintegration fra webshop og økonomisystem med mindst mulig vedligeholdelse. Løsningen vil spare dig for mange penge, fordi du bl.a. kun skal holde styr på priser og varelager ét sted.
Kundecases – når websalget indlæses automatisk
Vi har fornøjelsen af at samarbejde med webshops som bl.a. Domaine Brandis og LivingSport. Få indblik i hvordan de har fået en dagligdag med mindst mulig vedligeholdelse og størst muligt udbytte af systemintegrationen med automatisk indlæsning af websalget i regnskabssystemet.
“ProFacto har hjulpet os med integrationen af vores webshop og økonomisystem, således, at vi har en dagligdag med mindst mulig vedligeholdelse og størst muligt udbytte. Det er meget effektivt.”
Tom Brandis
Domaine Brandis
Ecommerce integration til Microsoft Dynamics 365 Business Central og NAV
Vi har stor erfaring med at integrere mellem Dynamics ERP-løsninger og e-commerceløsningerne, Magento2 eller SmartWeb. Du kan nemt og hurtigt komme i gang med en standard webshopintegration, men vi tilpasser naturligvis integrationen til dine behov med skræddersyede funktioner, som passer præcis til dig og dine kunder. Du vælger selv, hvor meget det skal automatiseres – eller hvornår du evt. selv vil aktivere de enkelte processer.